Livet i Marseille

Heej! I höst åker jag iväg till Marseille för att göra min utlandstermin inom civilekonomprogrammet på SU! Så jag tänkte skriva lite allt möjligt i den här bloggen, så att ni där hemma kan följa mig i allt vad som händer här borta.

Skyfall!

Publicerad 2012-11-06 23:19:00 i Allmänt,

I måndags var några av oss utbytesstudenter på bio och såg den nya James Bond filmen - Skyfall! Helt ok tycker jag :) Bioupplevelsen var också lite speciell, ingen disk där man kunde köpa cola och popcorn osv, jag som verkligen hade sett fram emot popcorn! Det är ju en del av upplevelsen, eller? Nej det kunde bara köpas i automater! Popcornen såg inte så lockande ut när de låg där i en liten platspåse i en godisautomat, sockrade dessutom! Inte heller är det bestämda platser på bion så alla står och köar 45 minuter innan filmen börjar, känns inte så effektivt! Men men vi lyckades få en hel rad med platser så vi alla fick sitta bredvid varandra iaf!
Men nu är lovet slut och idag började plugget igen! Back to work!
 
Från och med idag är det också bara 6 veckor kvar tills jag åker hem! hjälp vad tiden går fort, känns som jag precis började plugga här! Å innan det ska jag hinna med en weekend till Paris och till Lissabon! Längtar!
 
varje vecka så ska en ny grupp på Luxury kursen anordna ett event! Imorn ska vi åka till ett 5 stjärnigt hotell och där får vi se vad som händer. Ingen aning men det ska bli kul :)  Det som faktiskt är positivt här på Euromed är att man gör väldigt mycket praktiskt och kreativt, man gör en reklamfilm på riktigt, anordnar event på riktigt, anordnar ett projekt och löser ett problem "på riktigt" osv! Det kan man sakna lite ibland i Sverige där det mesta är teoretiskt.
 
Och sol och klarblå himmel har det varit idag bara så att ni vet :) känns inte verkligt att det är november som annars brukar vara grå, slaskig och mörk...
 
Nej nu ska jag sova och sen gå upp tidigt imorgon för att plugga inför ett prov i European Competition Law nästa vecka och öva lite franska inför proven imorn! Godnatt!
 
Bjuder på en bild från när jag var vid Notre Dame de la Garde för ett par veckor sedan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela