Livet i Marseille

Heej! I höst åker jag iväg till Marseille för att göra min utlandstermin inom civilekonomprogrammet på SU! Så jag tänkte skriva lite allt möjligt i den här bloggen, så att ni där hemma kan följa mig i allt vad som händer här borta.

Tentan i french intermediate!

Publicerad 2012-11-16 11:35:14 i Allmänt,

I onsdags hade jag som sagt min sista franskalektion... vi fick tillbaka våra tentor, sjukt nervös bara för att klara kursen, tills läraren säger att 60 % av betyget grundar sig på närvaron! Det betyder alltså att man kan få F på alla delar i tentan och ändå klara kursen!! yesss tänkte jag :) Tentan var extremt svår!! till och med de personer i klassen som ändå kan ta sig fram bra på franska och pratar helt ok, tyckte att det var svårt.
Först fick vi tillbaka hörförståelsen, som kändes som ett skämt när jag gjorde den, på en del satt jag bara och lyssnade, förstod inte vad dom sa, förstod inte frågorna som jag skulle svara på och även om jag förstod var det svårt att formulera sig på franska... så en sida lämnade jag (och flera andra) helt blank! På något sätt lyckades jag ändå skrapa ihop 8,3 poäng! av 20.....  på läsförståelse fick jag ändå 15,5 /20. helt sjukt! och skrivdelen 6,5 av 10! Svåårt var det men jag klarade mig! :)
 
Idag är jag ledig (som vanligt på fredagar!) men behöver ändå plugga massor. Tänkte gå ner till Starbucks med Karolina och Emelie och jobba på vårt Louis Vuitton projekt, där vi ska lansera deras nya parfym, göra en uppsats på drygt 50 sidor :/ Men sen ikväll blir det bio och middag med massa utbytesstudenter!
 
Imorn kommer Olivia hit (som gör sin utlandstermin i Lissabon) ! Ska bli sjukt kul :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela