Livet i Marseille

Heej! I höst åker jag iväg till Marseille för att göra min utlandstermin inom civilekonomprogrammet på SU! Så jag tänkte skriva lite allt möjligt i den här bloggen, så att ni där hemma kan följa mig i allt vad som händer här borta.

Cannes & Antibes!

Publicerad 2012-09-05 10:51:03 i Allmänt,

I måndags kom vi fram till Cannes! Såg inte så mycket av stan den dagen för det va så dåligt väder, grått och regnigt. :/ Men igår var det sol och vi åkte till Antibes som är en stad typ 10 minuter härifrån med tåg. Det var jättemysigt där, speciellt gamla stan! Sen gick vi in på Picassomuseet där det fanns massor av både tavlor och skulpturer av Picasso men också många andra tavlor av andra konstnärer.. som jag faktiskt tyckte något bättre om. Inte för att jag kan mycket om konst...


Utanför Picassomuséet!


Gamla stan!


Hamnen!
Sen hade vi tänkt att åka hem, laga mat och gå till baren Baoli men det började med att vi fick sitta på tåget i två och en halv timme!! För det hade tydligen skett en olycka så alla tåg stod stilla. en resa som annars skulle tagit några minuter blev alltså väldigt lång. Vi gjorde iaf väldigt god mat när vi kom hem. Det blev stekt lax med sallad till!
 
Baren som vi hade tänkt gå till var bokad och hade en privat fest/bröllop så dit kunde vi inte gå heller :/ vad är oddsen! ? Vi hittade till slut ett annat ställe som var öppet så det blev trevligt iaf! Lång dag!

 
Idag ska vi utforska Cannes :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela